Säsongen 23/24
Träningar
Måndagar i Långbrohallen 17:45-19:00
Onsdagar i Liljeholmshallen 3 kl 16:45-18:30
Fredagar i Västertorpshallen 16:45-18:00
Fredagar i Västertorpshallen 17:45-19:00 P09
Spelarna värmer upp och ansvarar för det själva, halltiderna är satta 15 min efter samlingstid.
Truppen
Vi är i dagsläget 27 spelare.
Ledare
Består av Kamil, Johan,Tomas, Magda och Jörgen som ansvarar för det sportsliga såsom träningar, matcher, träningsupplägg och laguttagningar.
Träningsupplägget
Vi kommer denna vecka börja träna tillsammans med P09, det betyder dock inte att alla tränar samtidigt utan tränarna i P10 och P09 kommer välja ut vilka spelare som är lämpliga och har utvecklingspotential just för stunden.
Alla i ett lag har olika förutsättningar och utvecklas olika och några i laget behöver utmaningar så därför startar vi detta samarbete i enlighet med Älvsjöaiks policy.
Vi kommer börja med att testa killarna 5 och 5 dvs vi skickar 5 av våra spelare till P09 träningar och dom skickar 5 st av sina spelare till våra träningar på fredagar.
Vi börjar i bokstavsordning med start den 1 september.
Spelare som tränar med P09 tränar inte med P10 träningen innan men i övrigt ingår spelarna i ordinarie träning.
Om det är någon spelare som absolut inte vill träna med P09 så är det självklart okej.
Vi kommer även inom kort börja med individuella samtal med varje spelare.
Nu har vi fått riktigt bra och långa träningstider vilka gör att vi kan fokusera på våra ledord denna säsong FOKUS.
Det handlar om att killarna alltid ska ha fokus när dom kommer till träningar och matcher dvs när man kliver in i hallen så finns bara en sak i huvudet och det är att göra sitt bästa på träningen eller match.
Har ni frågor om träningsupplägget så kontakta någon av tränarna.
Kommunikation
Vi använder oss av följande kanaler i ordningen
Mail:
Tränarna
tranarep10@outlook.com
Whatsapp:
Föräldrar P10 där alla kan skriva.
Spelare/föräldrar P10 kan bara vi ledare skriva och är en ren informationskanal.
Sportadmin: Ladda ner appen! Svarar på kallelser och kollar nyheter/mail där.
Instagram: alvsjoaikinnebandyp10 är vår officiella adress, om det är någon som inte vill synas på bild hör av er till Patrik.
Utrustning och kläder
För att delta i träning och match måste alla spelare ha
Innebandyglasögon
Godkänd innebandyklubba
Inomhus-skor/ Utomhus-skor
Träningskläder bekostas själv
Lagoverall bekostas själv
Matchkläder shorts, strumpor och matchtröja bekostas föreningen/sponsor
Föräldraansvar
Svara på kallelserna i tid
Se till att spelaren kommer i tid till samlingen
Hjälp spelaren att ha rätt utrustning med sig
Hjälp till med sarg innan och efter träning och match
Var aktiv i Whatsappgruppen
Samarbeta kring samåkning till och från träning och match
Kör och parkerar ansvarsfullt vid hallen
Hjälpa till i Kämpe caféet, Sekretariat och övriga arrangemang inom laget och föreningen
PUBLIK
Fokuserar på utveckling och spelglädje istället för på resultat.
Fokuserar på det som laget gör bra inte dåligt
Hejar på hela laget
Coachar inte från läktaren utan låter tränarna sköta det
Tänk på att du som vuxen är en viktig förebild och bidrar till en positiv miljö för alla dvs spelare, ledare, domare och publik.
Kommande cuper
Örebrocupen 12-14 april
Älvsjöcupen i Maj
Insamlingar
Vi tillsatte en insamlingsgrupp av föräldrar i våras och dom har haft vårt första möte och lagt strukturen, i den ingår Oliver, Carl, Rasmus/Oliwer, Malte och Luddes föräldrar och här kommer en planen framöver.
Vi i insamlingsgruppen har tänkt att vi testar ett upplägg i år, där vi dels kör försäljningar/event, som är riktade mot lagkassan och dels som är riktade mot cuper.
Skillnaden är att när vi samlar mot lagkassan, går all förtjänst till lagkassan och vi räknar på ett snitt som varje kille ska dra in. Man kan då välja att "köpa sig fri" helt eller delvis. Den summan baserad då på förväntad försäljning och vad motsvarande förtjänst hade blivit. Dessa pengar betalar cupavgifter på hemmaplan, avslutningsfika etc.
Vid försäljningar riktade mot borta-cuper, så drar man in sina egna pengar för att betala resa, boende etc. Dessa försäljningar behöver man inte vara med på om man inte åker med på cupen.
Vi kommer att starta upp med en generation lagaktivitet där vi samlar pant. Vi kan tex åka in till Sthlm halvmara, där det finns gott om burkar/flaskor att hämta. Här behöver vi i så fall hjälpas åt med att samla killarna, åka gemensamt, hålla lite koll, då det är mycket folk i rörelse.
Kom gärna med förslag på platser/event där man kan samla in pant.
Vi kommer i september börja sälja toapapper för klubbens räkning men all merförsäljning tillfaller laget.
Mail insamlingsgruppenp10@gmail.com
Matchserie
Börjar i slutet av september, kallelser till matcher måste besvaras senast onsdagar kl 12 innan match, har man ej svarat alls så har platsen förbrukats och vi tar in andra spelare istället.
Nu kör vi mot nya framgångar!
Med vänlig hälsning
Ledarna