Biljetter och årskort
SportAdmin använder Cookies för att förbättra din användarupplevelse. Genom att klicka på Jag Godkänner tillåter du detta. Här kan du läsa mer om cookies och hur SportAdmin använder dem.
Älvsjö AIK Innebandy
Gemenskap - glädje - samverkan
P10 Vit

Hej och välkommen till P10 

 

Vi välkomnar nya spelare födda 2010 till vårt härliga lag

Nya spelare tas in i mån av plats och efter provspel.

 

Klicka in på kontakt för mer information! 

 

 

Vi som är ledare heter 

 

Patrik, Kamil, Tobias, Magda, Emma, Johan och Jörgen.

Julgransförsäljning 2023
2023-11-15 18:35

Söndag 10 december   9.30-12.30 Hemköp Älvsjö

Edvin och Alexander 

(Passansvarig) Veronica Ruge 070-444 77 26

 

Torsdag 14 december  16.30-19.30

ICA Älvsjö 

Sebastian, Joel och Lucas 

(Passansvarig) Malin Hellgren 0707402340

 

Torsdag 14 december  17.30-20.30 Långbrohallen                            

Ludvig M, TheoT o Melvin

(Passansvarig) Jenny Törnqvist 073 848 02 49

 

Söndag 17 december  9.30-12.30 Hemköp Älvsjö

Oliver F, Patrik o Ture

(Passansvarig) Emelie 073 669 85 65

 

Söndag 17 december  16- 19.30

 ICA Älvsjö 

Pontus, Rasmus och Sigge

(Passansvarig) Maria Lönnberg 070 497 45 29

 

Torsdag 21 december  16.30-19.30          

ICA Älvsjö

Adam, Malte och Viktor

(Passansvarig) Gösta Berg 070 428 39 60

 

Torsdag 21 december 17.30-20.30          Långbrohallen

Svante, Ludwig L och Viggo 

(Passansvarig) Andreas Carlberg 070-782 71 70

Sponsorpresentation
2023-11-02 20:20
 
Toapapper
2023-10-11 20:35

God kväll!

Nu lite info kring pappersförsäljning. 

Måndag 16/10 kl 15-18 har vårt lag tid för att hämta upp det papper som ni har sålt på Assist butiken. Var och en ansvarar för att hämta sin egna beställning. Ni tar betalt när ni lämnar ut balarna till era ”kunder”. 

 

Senast 23/10 ska ni swisha summan för papper och ev friköp. Ni som har båda och, var snäll och separera, dvs gör 2 swishinbetalningar. Märk dessa med barnets namn. Swisha vår eminenta kassör Jessica F, 0704-800780.

 

Om vi i skrivande stund har räknat rätt så har den här försäljningen gett 11000 kr till lagkassan💰. Riktigt bra jobbat allihop🌟! 

Hälsningar insamlingsgruppen genom Jessica H.

Sekretariat 23/24
2023-09-24 18:49
Uppdaterad 27 oktober!!!
 
Hej föräldrar!
 
Vi behöver bemanna sekretariatet under de matcher som framgår nedan. Det framgår där vilken match/matcher ni har blivit tilldelade. Vi har främst delat in föräldrar som inte har andra åtagande, t.ex. i insamlingsgruppen eller genom att arrangera cup, även om vi behövt ta hjälp av några av er även till sekretariatet. 
 
De matcher där bara ett namn står är matcher som vi spelar tillsammans med P 09:orna, en förälder från dem kommer alltså också att vara med. Det kan hända att ni kommer att sitta i sekretariatet under en match som ert barn inte spelar eftersom lagen inte är bestämda för matcherna redan nu. Ni får försöka byta med varandra om det skulle bli så, eller om tiden inte passar av andra orsaker. 

 

SCHEMA FÖR SEKRETARIATET HEMMAMATCHER ÄLVSJÖ AIK P10

2023-10-28 11:30 Ludwig, Marcus
2023-11-11 10:30 Patrik
2023-11-18 09:00 Sigge, Svante
2023-11-18 10:15 Sigge, Svante
2023-11-18 11:30 Melvin
2023-11-25 14:45 Adam
2023-12-03 11:15 TT, Ture ( Västertorpshallen ) 
2023-12-03 12:30  TT, Ture ( Västertorpshallen )
2023-12-16 09:00 Viggo, Sebastian
2023-12-16 10:15 Viggo, Sebastian
2024-01-06 09:00 Edvin, Alexander

2024-01-13 16:00 Pontus, Rasmus
2024-01-27 11:15 Joel, Lucas
2024-02-10 12:00 Sigge, Svante
2024-02-10 13:15 Pontus, Malte
2024-02-24 13:15 Viktor, Patrik
2024-02-24 14:30 Viktor, Patrik
2023-03-09 09:15 Theo Törnqvist
2024-03-16 12:15 Ludwig, Melvin
2024-03-16 16:00 Viggo, Sebastian
2024-03-23 15:00 Ludde

 

Mvh Sofia och Madde

Information Säsongen 23/24
2023-09-22 06:00

Säsongen 23/24

 

Träningar

Måndagar i Långbrohallen 17:45-19:00

Onsdagar i Liljeholmshallen 3 kl 16:45-18:30

Fredagar i Västertorpshallen 16:45-18:00

Fredagar i Västertorpshallen 17:45-19:00 P09

Spelarna värmer upp och ansvarar för det själva, halltiderna är satta 15 min efter samlingstid.

 

Truppen

Vi är i dagsläget 27 spelare.

Ledare

Består av Kamil, Johan, Emma, Tomas, Magda och Jörgen som ansvarar för det sportsliga såsom träningar, matcher, träningsupplägg och laguttagningar.

Lagledare är Patrik som ansvarar för kallelser, utskick etc

 

Träningsupplägget

Vi kommer denna vecka börja träna tillsammans med P09, det betyder dock inte att alla tränar samtidigt utan tränarna i P10 och P09 kommer välja ut vilka spelare som är lämpliga och har utvecklingspotential just för stunden.

Alla i ett lag har olika förutsättningar och utvecklas olika och några i laget behöver utmaningar så därför startar vi detta samarbete i enlighet med Älvsjöaiks policy.

Vi kommer börja med att testa killarna 5 och 5 dvs vi skickar 5 av våra spelare till P09 träningar och dom skickar 5 st av sina spelare till våra träningar på fredagar.

Vi börjar i bokstavsordning med start den 1 september.

Spelare som tränar med P09 tränar inte med P10 träningen innan men i övrigt ingår spelarna i ordinarie träning.

Om det är någon spelare som absolut inte vill träna med P09 så är det självklart okej.

Vi kommer även inom kort börja med individuella samtal med varje spelare.

Nu har vi fått riktigt bra och långa träningstider vilka gör att vi kan fokusera på våra ledord denna säsong FOKUS.

Det handlar om att killarna alltid ska ha fokus när dom kommer till träningar och matcher dvs när man kliver in i hallen så finns bara en sak i huvudet och det är att göra sitt bästa på träningen eller match.

Har ni frågor om träningsupplägget så kontakta någon av tränarna.

 

Kommunikation

Vi använder oss av följande kanaler i ordningen

 

Mail:

 

Lagledningen

alvsjoaikinnebandyp10@gmail.com

 

Tränarna

tranarep10@outlook.com

 

Whatsapp:

Föräldrar P10 där alla kan skriva.

 

Spelare/föräldrar P10 kan bara vi ledare skriva och är en ren informationskanal.

 

Sportadmin: Ladda ner appen! Svarar på kallelser och kollar nyheter/mail där.

Instagram: alvsjoaikinnebandyp10 är vår officiella adress, om det är någon som inte vill synas på bild hör av er till Patrik.

 

Utrustning och kläder

För att delta i träning och match måste alla spelare ha

Innebandyglasögon

Godkänd innebandyklubba

Inomhus-skor/ Utomhus-skor

Träningskläder bekostas själv

Lagoverall bekostas själv

Matchkläder shorts, strumpor och matchtröja bekostas föreningen/sponsor

 

Föräldraansvar

Svara på kallelserna i tid

Se till att spelaren kommer i tid till samlingen

Hjälp spelaren att ha rätt utrustning med sig

Hjälp till med sarg innan och efter träning och match

Var aktiv i Whatsappgruppen

Samarbeta kring samåkning till och från träning och match

Kör och parkerar ansvarsfullt vid hallen

Hjälpa till i Kämpe caféet, Sekretariat och övriga arrangemang inom laget och föreningen

 

PUBLIK

Fokuserar på utveckling och spelglädje istället för på resultat.

Fokuserar på det som laget gör bra inte dåligt

Hejar på hela laget

Coachar inte från läktaren utan låter tränarna sköta det

Tänk på att du som vuxen är en viktig förebild och bidrar till en positiv miljö för alla dvs spelare, ledare, domare och publik.

 

Kommande cuper

Töjnan Tiger cup 16-17 september

https://cupmate.nu/cup/tojnan-tiger-cup

Storvretacupen Uppsala 2-4 januari

Örebrocupen 12-14 april

Älvsjöcupen i Maj

I

nsamlingar

Vi tillsatte en insamlingsgrupp av föräldrar i våras och dom har haft vårt första möte och lagt strukturen, i den ingår Oliver, Carl, Rasmus/Oliwer, Malte och Luddes föräldrar och här kommer en planen framöver.

Vi i insamlingsgruppen har tänkt att vi testar ett upplägg i år, där vi dels kör försäljningar/event, som är riktade mot lagkassan och dels som är riktade mot cuper. 

Skillnaden är att när vi samlar mot lagkassan, går all förtjänst till lagkassan och vi räknar på ett snitt som varje kille ska dra in. Man kan då välja att "köpa sig fri" helt eller delvis. Den summan baserad då på förväntad försäljning och vad motsvarande förtjänst hade blivit. Dessa pengar betalar cupavgifter på hemmaplan, avslutningsfika etc.

Vid försäljningar riktade mot borta-cuper, så drar man in sina egna pengar för att betala resa, boende etc. Dessa försäljningar behöver man inte vara med på om man inte åker med på cupen. 

Vi kommer att starta upp med en generation lagaktivitet där vi samlar pant. Vi kan tex åka in till Sthlm halvmara, där det finns gott om burkar/flaskor att hämta. Här behöver vi i så fall hjälpas åt med att samla killarna, åka gemensamt, hålla lite koll, då det är mycket folk i rörelse. 

Kom gärna med förslag på platser/event där man kan samla in pant.

Vi kommer i september börja sälja toapapper för klubbens räkning men all merförsäljning tillfaller laget.

Mail insamlingsgruppenp10@gmail.com

Matchserie

Börjar i slutet av september, kallelser till matcher måste besvaras senast onsdagar kl 12 innan match, har man ej svarat alls så har platsen förbrukats och vi tar in andra spelare istället.

 

Sponsor

Vi är sponsrade av Finnhammars revisionsbyrå www.finnhammars.se/ men söker självklart efter fler sponsorer så har ni eget företag och jobbar på ett företag som är villig att sponsra oss är vi väldigt tacksamma.

 

 

Nu kör vi mot nya framgångar!

 

 

Med vänlig hälsning 

Ledarna 

 

 

 

 

 

 

Kommande matcher
Spelade matcher
Kommande aktiviteter
Nyheter från föreningen
Älvsjö AIK IBF, 10/11 16:34 
Älvsjö AIK IBF, 02/11 13:48 
Älvsjö AIK IBF, 09/10 16:26 
Älvsjö AIK IBF, 18/09 16:33 
Älvsjö AIK IBF, 04/07 14:19 
Älvsjö AIK IBF, 22/06 18:14 
 
Våra sponsorer
Stöd oss